Geslaagde dagtocht voor de leden van de KBO-Rijsbergen.

Op dinsdag 30 mei jl. namen 50 leden van de KBO-Rijsbergen weer deel aan de jaarlijkse dagtocht. Deze dinsdag volgde op een aantal dagen met zeer warm weer, maar uitgerekend deze dinsdag was het een stuk aangenamer met 23 tot 24 graden. Beter konden we het niet treffen.

Dit jaar ging de reis richting Limburg. Allereerst werd het mooie historische witte stadje Thorn aangedaan. Na de koffie met natuurlijk Limburgse vlaai stond ons een rondrit te wachten door het mooie buitengebied en het historische centrum van Thorn. Deze rondrit werd gemaakt met een drietal antieke koetsen voortgetrokken door Friese paarden.

Vervolgens werden we afgezet bij de haven van Thorn om een boottocht over de Maas te maken richting Stevensweert. Tijdens deze tocht werd op de boot een heerlijke lunch gebruikt. In Stevensweert stond een wandeling onder leiding van een tweetal gidsen op het programma door het kleine historische centrum. Vervolgens werd de terugreis naar Rijsbergen aanvaard waar men bij de Harmoniezaal werd onthaald op een heerlijk diner. Iedereen was na afloop enthousiast over deze dagtocht. Men kan weer terugkijken op een geslaagde dag die probleemloos verliep en vergezeld ging van plezier en gezelligheid en vooral uitstekend weer.

(Harry van den Enden, vicevoorzitter KBO-Rijsbergen)