Ons Gesprek: in gesprek over levensvragen

Met het ouder worden ontstaan er vaak levensvragen. U blikt terug op uw leven, op dingen die zijn gebeurd, op keuzes die u heeft gemaakt. In deze tijd van corona kunnen zich nog intensere levensvragen aandienen, bijvoorbeeld doordat u niet op een voor u passende manier afscheid heeft kunnen nemen van een geliefde. Dan kan het fijn zijn om daar met iemand over te praten. Speciaal daarvoor heeft KBO-Brabant het project Ons Gesprek opgezet.

Hoe het werkt

Heeft u behoefte aan een goed gesprek over uw leven? Neemt u dan via KBO-Brabant contact op met beleidsmedewerker Eva Geelen. U kunt met haar in het kort bespreken welke vragen u bezighouden, waarna Eva u in contact brengt met één van de speciaal daarvoor opgeleide vrijwilligers. We noemen hen vrijwilligers Levensvragen.

• Tijdens corona alleen telefonisch
  • 6 à 8 gesprekken met onze vrijwilliger
  • Voor leden en niet-leden
  • Gratis

Bent u benieuwd naar de vrijwilligers? Op de webpagina: https://www.kbo-brabant.nl/hulp-bij-levensvragen/ stellen zij voor.

Wat het u oplevert

Allereerst is het helend om u te uiten, helend om te ervaren dat er (zonder oordeel) naar uw verhaal geluisterd wordt. De gesprekken met de vrijwilliger leveren u verder op dat u:

• Nieuwe inzichten krijgt
  • Voor een andere benadering kiest
  • Dichterbij een oplossing komt
  • Leert een situatie te accepteren

Wilt u in gesprek met één van onze vrijwilligers Levensvragen? Neem dan contact op met KBO-Brabant en vraag naar Eva Geelen: 073-6444066 of e-mail naar: egeelen@kbo-brabant.nl