Kerstviering dinsdag 11 december 2018.

De kerstbijeenkomst nam een aanvang met een mooie dienst in de St. Bavokerk, voorgegaan door Pastor Jan van Steenoven. De zang werd verzorgd door het koor "Altijd Blij".

Veel van onze leden waren ook in de kerk aanwezig. Nog drukker was het daarna in de Koutershof. Maar liefst 190 leden hadden zich voor de kerstbijeenkomst aangemeld. Meer mensen konden en mochten er niet in, vanwege de beschikbare ruimte en uit oogpunt van veiligheid. Het bestuur heeft helaas zelfs enkele leden bij aanmelding moeten weigeren. Dit waren echter wel mensen die zich te laat hadden aangemeld.

De kerstmiddag werd geopend door onze voorzitter Gerard Kuijpers. Vervolgens werd een aanvang genomen met de kerstlunch die zich een ieder zich goed liet smaken. Alle ingrediënten van de kerstlunch werden ook dit jaar weer geleverd door Bakkerij Joost Douenburg uit Rijsbergen.

Aansluitend trad het koor "Altijd Blij" weer op en zij zongen gedurende een half uur verschillende mooie kerstliederen, waarvan enkele waren voorzien van eigen tekst. Opvallend was dat het erg stil was in de zaal en er aandachtig werd geluisterd en meegezongen. Het programma werd vervolgd met een optreden van de toneelgroep "Spelen met Tijd" uit Rijsbergen. Zij voerden een mooie en lachwekkende klucht op, gaande over een verjaardagsfeest. Tijdens de pauze werden de aanwezigen getrakteerd op een heerlijk stuk kerststol. Vervolgens werd het tweede gedeelte van de klucht opgevoerd.

De middag werd afgesloten met een slotwoord door Gerard Kuijpers.

Het Bestuur van de KBO-Rijsbergen, alle aanwezigen, het koor "Altijd Blij" de toneelgroep "Spelen met Tijd" en de medewerkers van De Koutershof, kunnen terugzien op een gezellige, sfeervolle kerstviering.

Harry van den Enden.